Africa Baeta: “Desengainu handia hartu nuen politikariekin”

África Baeta

África Baeta, Kazetaria. 70. Hamarkadan bere aitak bidaiak antolatu zituen African zehar eta apustu baten ondorioz jarri zioten izena. 17 urte besterik ez zituela gurasoen etxea utzi zuen kazetaritza ikasteko. Bartzelonatik irten eta Iruñera salto egin zuen, beti ere bere gurasoen babesarekin. Emakume ausarta da, hurbila, bidaiatzea gustuko duena.

Betidanik argi izan dut kazetaritza ikasi nahi nuela, niretzako ez baita soilik lanbide bat, odolean daramagun beste zerbait da. Etxera heltzen naizenean kazetari izaten jarraitzen dut, kazetaritza bizitzeko modu bat baita. Txikia nintzenean erakarpen handia sentitzen nuen munduan gertatzen ziren jazoerekin, baina baita ere horiek idazteko beharra, kontatzeko beharra nuen. Mundua aldatzearekin amesten nuen.

Abenturazalea naiz oso, maletak uneoro egiten ditut eta joan beharreko tokira joateko prest nago beti. Gaztea nintzenean hartu nuen erabaki hura bizitzan ondoen egin dudana izan da, etxetik kanpo ikasteak egunerokoan asko lagundu didalako.

Txikitatik dakarren kazetaritzarekiko zaletasun horrek ez zuela pertsona aberatsa bihurtuko argi zuen. Horregatik kazetaritza ikasten hasi zenean, “belaki” baten moduan ahal beste xurgatu zuen. Adituen ondoan egon eta ikasi besterik ez zuen egin nahi. Bere helburua hasieratik lan egitea zen, nahiz eta musu-truk izan. Eta lortu zuen. Mundo Deportivo egunkarian hasi zen bekadun. 

Denbora igaro ahala, egonkortasun ekonomikoa bilatzeko premia nuen. EiTBn lan egiteko casting batera aurkeztu nintzen, baina ez nuen pentsatzen neu hautatuko nindutenik, 2.000 pertsona aurkeztu ginen eta. Casting-a, telebista handiago bat barrutik nola funtzionatzen duen ikusteko aprobetxatu nuen. Froga ugari egin behar izan nituen hautatu ninduten arte.

Hasierako urteak nahiko gogorrak izan ziren. ETAren atentatuak ugariak ziren eta irudiak oso bortitzak ziren. Pertsona bat nola erail duten kontatzea oso gogorra da niretzat, horrek, nolabait esanda, markatu ninduen. Sarritan zifra bat besterik ez dugu zabaltzen, baina zenbakiak besterik ez direnez, badirudi urrun harrapatzen gaituela. Egunero 17.000 ume hiltzen dira zeharkako jatorri baten ondorioz. Horrek ez digu askorik esaten, aldiz, Bermeo bezalako herri bat desagertuko litzatekeela esaten badugu, egoera guztiz aldatzen da.

Albistegiak prestatzeko moduak nabarmen aldatu dira urte hauetan . Maiz, albistegiak hasi baino bost minutu lehenago prestatutako gidoia aldatu beharra dugu, baina beste batzuetan ez dago horretarako denborarik eta inprobisatu beharra dago. Egun, informazioa askoz arinago hedatzen da, batik bat internet eta sare sozialei esker. Bestetik, informazioa emateko modua ere nabarmen aldatu da, horregatik zailagoa da entzuleriaren arreta mantentzea eta nolabait esanda, besteekiko ezberdindu behar gara. Entzuleak “harritu” behar ditugu, eurek hori bilatzen dutelako, edozein unetan informatu daitezkeelako.

ETAren iragarpena jaso eta momentuan kontatu behar izan zenuten.

Horrekin ez nintzen gustura geratu. Urduritasunak ez zidan lagundu. Bi orduko programa berezia inprobisatu behar izan genuen nahiz eta datuak tantaka heltzen zitzaizkigun. Pribilegiatu bat sentitzen naiz urte hauetan informazio “handi” ugari eman ditudalako, baina oso pertsona autokritikoa nahiz eta hobeto egin nezakeela pentsatzen dut.

Programak berriz ikusi ohi ditut okerrak zuzentzeko asmoz. Izan ere, lanbide honek autokritika eta apaltasun ugari eskatzen digu, perfekzioa ez da existitzen. Egun bakoitza azterketa moduko bat da, baina akatsak besterik ez dizkiot ikusten nire buruari. Audientziak ere kezkatzen nau, orain lehen baino gehiago gainera, konpetentzia gero eta handiagoa delako –hala ere, Africa Baetak aurkezten duen saioa ikusiena da Euskadin (2014.urtean)-.

Ez duzu politikan sinesten.

Desengainu handia hartu nuen politikariekin. Noski, ezin dut orokortu, politiko zintzoak ere egon badaudelako. Baina egunerokoak erakutsi digu boterera heltzean probetxua ateratzen saiatzen direla, modu jakitun edo inkontzientean.  Joko bat dela uste dut, behin eta berriro errepikatzen ari den gurpila.

Irudia | Post hau Elkarrizketak atalean eta , , laburpen hitzekin publikatua izan da. Gogokoetara gehitzeko lotura iraunkorra.

Utzi erantzuna

